Szkoła Podstawowa nr 2 w Błoniu
W roku szkolnym 2009/2010 w szkole jest kontynuowany Program Edukacyjno-Terapeutyczny Ortograffiti.
Zajęcia realizowane są w trzech ciągach klasowych:
klasy czwarte – zajęcia prowadzi Mariola Siedlecka,
klasy piąte - prowadzi Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz,
klasy szóste prowadzi Anna Lachowicz.
Ortograffiti w klasie piątej
Zajęcia dla uczniów z grupy ryzyka dysleksji odbywają się we wtorki (7l) 13.20-14.05 oraz w poniedziałki (8l) 14.15-15.00 dla uczniów o specyficznych trudnościach w uczeniu się matematyki.
„Czytam, rozumiem, piszę” to program dla uczniów z grupy ryzyka dysleksji. Od chwili realizacji programu tj od klasy IV grupa uczniów realizujących ten program opracowała materiał dotyczący pisowni wyrazów z „ó” , „u”, „rz”, „ż”. W chwili obecnej doskonalona jest poprawność pisowni wyrazów z „ch” i „h”. Mamy w planie w klasie piątej zrealizować materiał z zeszytu MIKS poziom pierwszy, będący podsumowaniem dotychczas ćwiczonego materiału językowego. Na okres klasy szóstej planujemy kolejne zeszyty, tym razem z poziomu drugiego. Poziom drugi służy przede wszystkim przypomnieniu i utrwaleniu zasad ortograficznych, a nie ich wprowadzaniu. Więcej miejsca zajmuje w nim również kształcenie i sprawdzaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem.
„Myślę, rozumiem, liczę” to program dla uczniów mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. W klasie IV pracowaliśmy w oparciu o zeszyt pierwszy, zaś w klasie V pracujemy posiłkując się materiałem zawartym w zeszycie drugim.
Materiał zawarty w zeszytach jest skorelowany z programem nauczania matematyki w klasie IV-V. Zadania zostały ułożone w taki sposób, by ćwiczenia matematyczne przeplatały się z ćwiczeniami terapeutycznymi, które rozwijają funkcje percepcyjno-motoryczne: wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe, motoryczne. Przyjęty układ ćwiczeń pozwala uczniowi na chwilę odpoczynku i przynosi satysfakcję nawet z niewielkich postępów.
Pracując programem „Ortograffiti” wraz z uczniami „bawimy się matematyką i ortografią”.
ZAPRASZAMY DO NAUKI I ZABAWY!
Opracowała Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz