Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi im. Janusza Korczaka w Błoniu

      Od października 2010 roku, uczniowie  Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Błoniu mają możliwość bezpłatnej diagnozy zaburzeń przetwarzania słuchowego metodą Johansena IAS.

 Diagnoza obejmuje:

Ø     wywiad z rodzicami
Ø    
audiogram
Ø    
określenie lateralizacji
Ø    
test dychotyczny (wyrazowy) 

Zaburzenia przetwarzania słuchowego dotyczą zazwyczaj dzieci spełniających poniższe warunki:

Ø     częste infekcje uszu w wieku 0-3 lat,
Ø    
znaczne opóźnienia mowy,
Ø    
nieukształtowana lateralizacja w wieku powyżej 6 roku życia.

Więcej informacji: Beaeta Kynczew, Małgorzata Czarnecka - Jaśkiewicz tel. 501 270 344

 Inne symptomy zaburzeń przetwarzania słuchowego czytaj…

 Dla dzieci z grupy ryzyka zaburzeń przetwarzania słuchowego  charakterystyczne są następujące symptomy:

Ø     częste infekcje ucha, problemy ze słuchem,
Ø    
trudności ze słuchem przy dużym natężeniu odgłosów w tle,
Ø    
trudności ze zrozumieniem wypowiedzi ustnych,
Ø    
nadwrażliwość na głośne dźwięki lub określone tony,
Ø    
mowa monotonna, bez wyraźnej intonacji,
Ø    
opóźniony rozwój mowy, ubogi zasób wyrazów i znajomość gramatyki,
Ø    
trudności z wypowiadaniem zdań złożonych,
Ø    
trudności z zadawaniem pytań i z zainicjowaniem rozmowy,
Ø    
trudności z czytaniem, pisaniem (częste błędy)
Ø    
trudności z koncentracją uwagi, trudności ze skupieniem uwagi na głosie osoby mówiącej,
Ø    
trudności z nawiązaniem kontaktów i zawieraniem znajomości,
Ø    
trudności ze zrozumieniem i wykonaniem poleceń ustnych,
Ø    
trudności z wykonaniem pracy w sytuacji wielu odgłosów w tle (lepsze funkcjonowanie w sytuacji 1na 1),
Ø    
reakcje na własne imię w dużej grupie opóźnione lub brak reakcji,
Ø    
prace domowe wykonywane są dłużej niż to jest konieczne,
Ø    
w wyniku błędów z brakiem zrozumienia poleceń, czynności wykonywane są błędnie, tak jak się dziecku wydaje, a nie tak jak było w zadaniu,
Ø    
polecenia wykonane znacznie później po zaobserwowaniu jak zrobią to inni,
Ø    
odpowiedzi ustne wypowiadane powoli, często z dużym wysiłkiem.

Opracowanie na bazie
Kurs wprowadzający do metody Johansen IAS