Powrót  Szkoła Podstawowa nr 2 w Błoniu

"Zielony Dzień" 2008r.
Dnia 25 IV 2008 odbył się w naszej szkole „Zielony Dzień”.
To już trzecie takie spotkanie klas młodszych.
Tegoroczne obchody  odbyły  się pod hasłem "Ochrona zagrożonych gatunków zwierząt".
Photo Number 1
Zobacz zdjęcia z odchodów "Zielonego Dnia"

Tego dnia uczniowie i nauczyciele jednocząc się z przyrodą, przychodzą ubrani na zielono.

Wszystkie ciągi klasowe uczestniczą w różnorodnych konkurencjach sprawnościowych i zadaniach sprawdzających wiedze ekologiczną.

Pierwszaki  świetnie rozwiązywały zagadki  dotyczące zwierząt. Uczniowie klas drugich byli niezwyciężeni w  znajomości przysłów o zwierzętach. Trzecioklasiści wykazali wielką fantazję w wykonaniu „zwierzadeł- dziwadeł” z surowców wtórnych.

Dopełnieniem obchodów była część sportowa, która przebiegała w bardzo gorącej atmosferze. Wszyscy  gorąco dopingowali swoich zawodników i bardzo cieszyli się z osiągniętych wyników.

Nie zabrakło także występów aktorskich, klasa II b wraz z wychowawczynią p. A. Wodzyńską przygotowała przedstawienie o tematyce ekologicznej. Uczniowie w ciekawy i dowcipny sposób ukazali życie zwierząt  w zagrożonym środowisku.

Laureaci konkursu plastycznego  otrzymali dyplomy, a wszyscy uczestnicy zabawy dostali słodkie upominki.  

Zapraszamy na kolejne spotkanie w przyszłym roku ! 

Organizator
Aleksandra Witek
 nauczyciel nauczania zintegrowanego 

"Zielony Dzień" klasy I -III   

Ekologiczny dzień  w naszej szkole zaplanowano na. 25 IV 2008
Tego dnia uczniowie  i nauczyciele przychodzą ubrani na zielono
 
Tegoroczna impreza odbywa się pod hasłem "
Ochrona zagrożonych gatunków zwierząt".  

W klasach ogłoszono konkurs plastyczny "Poznajemy zwierzęta"-

Klasy  I  – zwierzęta Polski – technika dowolna
Klasy  II – zwierzęta egzotyczne – technika dowolna
Klasy III – zwierzadło- dziwadło-  2 prace z każdej klasy

Każdy ciąg klasowy wykona „Zwierzadło - dziwadło”- z surowców wtórnych.

  Klasa przygotuje opowieść o wykonanym stworze według planu:
-         Co to jest za stwór?
-         Jak się nazywa?
-        
Gdzie mieszka?
-        
Co je?
-        
Jak udało się go schwytać?

Plan zajęć

1.Prezentacja „zwierzadeł –dziwadeł” przez klasy III
2. Informacja prowadzącego o zagrożonych gatunkach i przyczynach tych zagrożeń -i prezentacja na planszach
3. Scenka ekologiczna – "Jak teraz żyje się zwierzętom?" - wykonanie klasa  II B
4. Konkursy:
konkurs dla każdego ciągu klasowego składa się z dwóch części

    a-
     część wiedzowa
    b-
   
część sprawnościowa

5. Ogłoszenie wyników konkursu plastycznego i wręczenie dyplomów

6.  Nauka piosenki o tematyce ekologicznej
7. Zakończenie "Zielonego Dnia"

            Przebieg imprezy

1.     Informacja prowadzącego o zagrożeniu dla dalszej egzystencji zwierząt i Czerwonej Księdze jako spisowi zagrożonych gatunków. Prezentacja poparta pokazem plansz.  
2.
     "Jak teraz żyje się zwierzętom"- scenka ekologiczna w wykonaniu klasy II b 
3.   Konkursy:
        KLASY I:

            A)
   Konkurs zagadek o zwierzętach 

                   Klasa wystawia zespół 3 osobowy. Losują 5 zagadek, każda prawidłowa odpowiedź to 1 punkt. 

            B)
   Konkurencje sportowe 

punktor

 Wiewiórki

Każda klasa wystawia 1zawodnika. Zawodnik ma za zadanie zebrać jak największa ilość orzeszków. ( rozsypane korki plastikowe), zawodnicy zbierają do cienkiej torebki foliowej.
Wygrywa ten zawodnik , który zbierze najwięcej . 

punktor

 Zajęcze skoki

Klasa wystawia 3 zawodników. Na podłodze narysowana linia , zawodnicy oddają po jednym skoku z miejsca. Wygrywa ten zespół, który skoczy najdalej.
Każda drużyna skacze osobno.  

punktor

Koniki

Każda klasa wystawia 4 pary uczniów. Uczniowie ustawiają się do siebie plecami i  chwytają pod łokcie. Na sygnał pierwsza para startuje , biegnie do oznaczonego miejsca i stara się wrócić jak najszybciej. 

        KLASY II 
            A)
   Przysłowia 

                        Drużyny 3 osobowe dostają karton z wypisanymi przysłowiami. W tych przysłowiach brakuje jednego wyrazu. Dopisz wyraz na   kartonie.
         1. Śpi jak .............................                suseł
         2. Mądry jak .........................               sowa
         3. Sprytny jak..........................              lis
         4. Odważny jak .......................              lew
         5. Wierny jak ..........................               pies
         6. Zwinny jak.......................                 wiewiórka
         7. Tchórzliwy jak ....................                zając
         8. Dumny jak ...........................              paw
         9. Uparty jak  .................................         osioł
        10 Powolny jak ...........................           żółw
        11. Pracowity jak .........................          mrówka
        12. Zdrowy jak ........................,.              ryba
        13.Silny jak  ................................                wół
        14. Kolorowa jak .......................                  papuga 

Uczniowie otrzymują planszę z nazwami zwierząt.

         B)   Konkurencje sportowe

punktor

Niedźwiedzie

Wybrać 5 zawodników z klasy. 4 krzesła, na każdym kładziemy balonik. Trzeba usiąść tak , aby balonik pękł.
Wygrywa ta drużyna, której niedźwiedzie szybciej przebiją baloniki

punktor

 Lisy i kury

Drużyna składa się z 6 osób. Na trasie kładziemy 4-5 kółek, które są gniazdami.
1 osoba składa w gnieździe jajko( plastikowe kubeczki
2 osoba to lis, który wybiera jajka z gniazda
Zadania wykonywane są na zmianę.
Wygrywa ta drużyna, która pierwsza ukończy konkurencję.

punktor

Wiewiórki

Drużyna wystawia 3 zawodników. 2 zawodnicy zbierają orzeszki i umieszczają je w koszyku , który trzyma trzeci zawodnik

 KLASY III

     A)   Gdzie żyją te zwierzęta?

Każda drużyna otrzymuje 3 plansze z rysunkami różnych ekosystemów i karty z rysunkami zwierząt. Zadaniem zawodników jest dopasować rys. zwierząt do odpowiedniego ekosystemu.
Wygrywa ta klasa, która pierwsza i w prawidłowy sposób uporządkuje wszystkie rysunki.

 B) Konkurencje sportowe

punktor

Niedźwiedzie

Wybrać 5 zawodników z klasy. 4 krzesła, na każdym kładziemy balonik. Trzeba usiąść tak, aby balonik pękł.
Wygrywa ta drużyna, której niedźwiedzie szybciej przebiją baloniki

punktor

Marsz bociana

        Klasa wystawia 4 zawodników.
        Zawodnik zdejmuje 1 but i skarpetkę. Po rozpoczęciu biegu zawodnik dobiega do obręczy i palcami stopy wkłada woreczek do obręczy. Podbiega do drugiej obręczy i powtarza tę czynność.  

punktor

Wiewiórki 

Drużyna wystawia 3 zawodników. 2 zawodnicy zbierają orzeszki i umieszczają je w koszyku, który trzyma trzeci zawodnik. Czas zbiórki zostaje ograniczony do 1 min. 
Po zakończonych zawodach przypominamy o konieczności segregacji wykorzystanych surowców wtórnych i umieszczeniu ich w odpowiednich pojemnikach.

 Zapraszamy na kolejne spotkanie w przyszłym roku ! 

Organizator
Aleksandra Witek
 nauczyciel nauczania zintegrowanego 

Powrót  Szkoła Podstawowa nr 2 w Błoniu