Sukcesy naszych uczniów
Opracowali: Michał Wysocki i Jadwiga Zaczyńska
W Centrum Kultury w Błoniu w dniu 8 kwietnia 2011r. odbył się finałowy etap Międzyszkolnego Konkursu Języka Angielskiego. Konkurs ma za sobą pewną historię, ponieważ była to już jego czwarta edycja pod hasłem In the Healthy World We Want to Live - Chcemy żyć w zdrowym świecie. W 2007 r. odbył się konkurs Teasures of the Earth - Dbam o naszą planetę. Warto przypomnieć, że w finałach konkursu z 2008 r. pod hasłem English Around the Word - Z angielskim odkrywamy świat. reprezentanci naszej szkoły zajęli III miejsce w kategorii uczniów klas I – III; byli to z klasy II C: Magda Gutowska, Natalia Sęndrowska, Natalia Sypuła, Kuba Stacewicz, Sandra Majcher, a wyróżnieni zostali przedstawiciele klas VI: Alicja Sitek i Mariusz Połeć. W 2009 r. konkurs miał hasło My Word – Our Word - Mój świat – nasz świat.
Co roku w konkursie biorą udział uczniowie szkół z powiatu warszawskiego zachodniego i Warszawy. Współorganizatorami są tradycyjnie Szkoła Podstawowa nr 1 w Błoniu i Y. L. R. C. (Young Learners Resource Center - Centrum Zasobów Dydaktycznych Języka Angielskiego) w Warszawie. Konkurs ma również honorowych patronów – są nimi: Ambasador Stanów Zjednoczonych w Polsce, Starosta Powiatu Warszawskiego-Zachodniego i Burmistrz Błonia.
W ostatniej edycji konkursu w bieżącym roku brali udział indywidualni i grupowi reprezentanci 10 szkół powiatu warszawskiego zachodniego i Warszawy.
Inaugurację finałowych zmagań młodych anglistów dokonała Dyrektor SP 1 w Błoniu pani Magdalena Rak witając gości honorowych: Attaché Kulturalnego Ambasady USA - panią Annę Wilder, Burmistrza Błonia - pana Zenona Reszkę, Przewodniczących Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Miejskim w Błoniu - panie Wandę Wójcicką i Adelę Rumak, przedstawicielkę wydawnictwa Pearson Longman - panią Martę Strzyżewską, przedstawicielkę Y. L. R. C. Centrum Zasobów Dydaktycznych Języka Angielskiego w Warszawie - panią Kamilę Kasprowicz, panią Agnieszkę Zimak - nauczycielkę angielskiego w Gimnazjum nr 1 w Błoniu oraz uczniów biorących udział w konkursie i towarzyszących im nauczycieli języka angielskiego. Słowa powitania, życzenia sukcesów oraz wyrazy uznania dla uczniów i nauczycieli za zaangażowanie w sprawę mającego wielkie znaczenie również dla rządu USA „zdrowego dla wszystkich świata”, skierowała do zebranych po angielsku pani A. Wilder z ambasady USA.
Fundatorami nagród dla wszystkich uczestników konkursu są: Burmistrz Błonia i Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przy Urzędzie Miejskim w Błoniu. Ponadto dla laureatów przewidziano nagrody ufundowane przez Starostę Powiatu Warszawskiego Zachodniego, Wydawnictwo Pearson Longman i Young Learners Resource Center w Warszawie.
Uczestnicy konkursu, indywidualnie lub w zespole, prezentowali po angielsku dowolny utwór literacki (scenka teatralna, wiersz) lub piosenkę w treści nawiązującą do konkursowego hasła: Chcemy żyć w zdrowym świecie.
Jury konkursu obradowało w składzie: Anna Wilder (Ambasada USA), Marta Strzyżewska (Wyd. Pearson Longman), Kamila Kasprowicz (Centrum Zasobów Dydaktycznych Y. L. R. C.), Agnieszka Zimak (Gimnazjum nr 1 w Błoniu), Justyna Zalech (Szkoła Podstawowa nr 1 w Błoniu). Panie w jury nie miały łatwej pracy, ponieważ wszyscy uczniowie byli godni pochwały za pomysłowość w prezentacji swoich utworów oraz bardzo dobre przygotowanie językowe. Przy wyłonieniu laureatów oceniano bogactwo leksykalne, intonację, artykulację, płynność wypowiedzi, związek z celami konkursu oraz efekty specjalne, jak np. rekwizyty, kostiumy, układ choreograficzny.
W
kategorii klas I – III zwycięzcami na I miejscu
zostali
z kl. IIIA: Aleksandra Kłobukowska, Sandra Król, Bartosz Krzyżak,
Aleksandra Makulec, Kacper Pilarski, Jakub Szydłowski i Paulina Wieczorek
zdobywając 25 /25 p.
W kategorii klas IV – VI
na I miejscu (ex aequo)
znalazł się zespół z kl. VB: Piotr Berliński, Kacper Semeniuk, Kamil Sidor,
Daniel Wielądek i Piotr Włodek zdobywając 25 / 25 p.
Wyróżnienie
otrzymał też zespół z klasy VB: Aleksandra Chojnacka, Zuzanna Juszczak, Julia
Krzyżak, Michalina Skonieczna, Emilia Słomianna i Anna Ufa z wynikiem 23,5
/25 p.
Naszych młodych anglistów przygotowali do konkursu mgr Jadwiga Zaczyńska, mgr Michał Wysocki, nauczyciele języka angielskiego i mgr Anna Wieczorkowska wychowawca kl . III A.
Przemówienie po angielsku, które wygłosiła Aleksandra Kozłowska z kl. V C, przybliżając tematykę konkursu rozpoczęło występy naszych reprezentantów.
Good morning, Ladies and Gentlemen! | Dzień dobry, Panie i Panowie! |
Our group
would like to sing about healthy food which comes from the healthy
world! |
Nasza grupa chciałaby
zaśpiewać o zdrowej żywności, która pochodzi ze zdrowego świata! |
“In the
healthy world we want to live.” What does it mean to us? We, who are the children of the world, mean loving parents and friendly world. Loving parents give us a safe home and delicious, healthy food. |
„My
chcemy żyć w zdrowym świecie.” Co to oznacza dla nas? My, którzy jesteśmy dziećmi tego świata, rozumiemy przez to kochających rodziców i przyjazny świat. Kochający rodzice zapewniają nam bezpieczny dom i pyszne zdrowe jedzenie. |
Where does the healthy
food come from? Of course, it comes from the healthy world. Nature should be healthy! |
Skąd pochodzi zdrowe
jedzenie? Oczywiście, pochodzi ono ze zdrowego świata. Przyroda
powinna być zdrowa! |
And one can ask: what do
you mean by healthy world? That’s a good question. Everybody should know the answer. In fact, it means that the food, that is fruit, vegetables and animal product sare not only yummy but also edible and not harmful for us, they don’t containartificial chemicals and aren’t toxic! How can the food become like that?The world, our world must be healthy, there should be no more fumes in the air, we must breathe in the fresh air! Stop “the green house effect”! And there should be no more acid rain! May the green, rain forests in Brazil grow and give us oxygen! Do not cut down forests! Water is necessary for any life, so it should be clean, too! No pollution in the rivers in the sea, in the ocean! Our natural environment should be clean! |
I może ktoś zapytać: co
to znaczy zdrowy świat? Oto jest dobre pytanie. Każdy powinien znać odpowiedź. Faktycznie, oznacza to, że żywność, czyli owoce, warzywa i produkty zwierzęce są nie tylko pyszne, ale także jadalne i nieszkodliwe dla nas, czyli nie zawierają sztucznych związków chemicznych i nie są toksyczne! Jak można mieć taką właśnie żywność? Ten świat, nasz świat musi być zdrowy, nie powinno być żadnych spalin w powietrzu, musimy oddychać świeżym powietrzem! Zatrzymajcie „efekt cieplarniany!” I nie powinno być więcej kwaśnych deszczów! Niech zielone, lasy tropikalne w Brazylii rosną i dają nam tlen! Nie wycinajcie lasów! Woda jest niezbędna dla każdego życia, więc niech będzie czysta! Nie zanieczyszczajcie rzek, mórz, oceanów! Nasze naturalne środowisko powinno być czyste! |
Stop dumping sewage
directly into rivers and sea! And what is the most important: learn
ecology and protect our world against pollution! We love our world,
because it’s the only world we can live in! Good morning, everybody! What’s at home? What’s at school? Children are laughing in the morning. Getting ready, they are going. Hello, Mummy! What’s the
food? Ref. Healthy world, our world. Good morning, girls and boys! And no more acid rain, Ref. Healthy world, our world. |
Przestańcie odprowadzać
ścieki wprost do morza! I to co jest najważniejsze: uczcie się ekologii i
brońcie nasz świat przed zanieczyszczeniem!
My kochamy nasz świat, ponieważ to jest jedyny świat, w którym możemy
żyć! Dzień dobry wszystkim! Co tam w domu ? Co tam w szkole? Dzieci Śmieja się z rana. Przygotowują się i wychodzą.
Cześć Mamusiu! Jakie jest jedzonko? Ref. Zdrowy świat, zdrowy świat. Dzień dobry, dziewczęta i chłopcy! I nigdy więcej kwaśnych deszczów, Pomaga nam oddychać świeżym powietrzem, żadnych więcej dymów! Ref. Zdrowy świat, zdrowy świat. |
We’re going to the market |
Idziemy na rynek |
Summer Stew
1. How many
pumpkins?
2. How many
tomatoes? |
Letni gulasz |
10. How many
mushrooms? Just ten! The stew is ready, men. Hurrah!! Eat vegetables every day! |
9. Ile
grzybków? Tylko dziesięć! Gulasz jest gotowy, koledzy. Hurrrra! Jedzcie warzywa każdego dnia! |