Świetlica
szkolna
w Szkole Podstawowej nr 2
Świetlica szkolna pracuje w godzinach 7.30-17.00.
![]() |
W godzinach pracy świetlicy zajęcia odbywają się zarówno w pomieszczeniach świetlicy, jak i na boisku szkolnym. |
![]() |
Wychowawcy świetlicy sprawują także opiekę nad uczniami na terenie szkolnego przystanku autobusowego (opieka nad uczniami oczekującymi na autobus szkolny). |
![]() |
Od godziny 11.30 wychowawcy świetlicy wydają posiłki finansowane z budżetu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Istnieje także możliwość realizowania indywidualnych zamówień uczniów.. |
Zajęcia na terenie świetlicy
prowadzone są zgodnie z ROCZNYM PLANEM PRACY.
Zadania na kolejne miesiące pracy wyznaczają MIESIĘCZNE PLANY PRACY.
Harmonogram dnia dostosowany jest do DZIENNEGO ROZKŁADU ZAJĘĆ.
Rok szkolny 2011/2012
Dom
Dziecka
Autor: Katarzyna Kubicka
Maj 2012r.
Policjant
Autor: Katarzyna Kubicka
Maj 2012r.
Warsztaty Bożonarodzeniowe 2011r.
Autor: Wychowawcy świetlicy
Styczeń 2012r.
Andrzejki 2011r.
Autor: Wychowawcy świetlicy
Styczeń 2012r.
Jesienne fantazje
Autor: Wychowawcy świetlicy
Styczeń 2012r.
Kiedy boli brzuszek
Opracowała: Marzena Żakowska i Kamila Walicka
Październik 2011r.
Rok szkolny 2010/2011
Bożonarodzeniowe warsztaty plastyczne
Opracowali: Wychowawcy świetlicy
Grudzień 2010r.
Andrzejki 29.11.2010r.
Opracowali: Wychowawcy świetlicy
Grudzień 2010r.
Rok szkolny 2009/2010
Koło teatralne
Opracowały: Aneta Paczesna, Kamila Walicka, Edyta Kurlej
Styczeń 2010r.
Wigilia w świetlicy szkolnej
Opracowała:
świetlica szkolna
Grudzień 2009r.
Kiermasz ozdób świątecznych
Opracowała:
świetlica szkolna
Grudzień 2009r.
Rok szkolny 2008/2009
Wizyta przedszkolaków w SP2
Opracowanie świetlica szkolna
Maj 2009r.
Powitanie wiosny
Opracowanie świetlica szkolna
Marzec 2009r.
Kiermasz
Wielkanocny
Opracowanie świetlica szkolna
Marzec 2009r.
Walentynkowy
kiermasz
Opracowała:
Kamila Walicka
Luty 2009r.
Mali twórcy
Opracowała:
świetlica szkolna
Luty 2009r.
Halloween w świetlicy szkolnej
Opracowanie Kamila Walicka
Listopad 2008r.
Witamy wakacje 2008 w świetlicy
Opracowała: Kamila Walicka, Ewa Kaska
Czerwiec
2008r.
Praca w świetlicy szkolnej opiera się na następujących formach i metodach pracy:
Mają na celu integrację grupy, przełamanie lodów, barier psychologicznych, podniesienie nastroju, łatwość i umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktu słownego, myślenie twórcze, budowanie zaufania. Część ćwiczeń ma na celu podnoszenie lub obniżenie ( w zależności od sytuacji) energii grupy, rozwój ekspresji niewerbalnej, umiejętność słuchania innych, poszanowanie prywatności.
Ta część zajęć ma na celu rozwijanie inicjatywy, nawiązanie pozytywnych kontaktów społecznych, doskonalenie pracy w grupie i współdziałania z grupą. Część gier i zabaw wyrabia spostrzegawczość i koncentrację.
W/w zajęcia dotyczą analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej. Ćwiczenia usprawniające motorykę ogólną (zabawy zręcznościowe, ogólnorozwojowe, zabawy dłoni, palców i przedramienia), zabawy usprawniające sferę manualną (zajęcia usprawniające chwyt pinsetowy).
Tego typu zajęcia rozwijają wyobraźnię, ekspresję twórczą.
Zajęcia rozwijające wyobraźnię i sprawność manualną.
Uczniowie uczą się uważnie słuchać, a następnie na podstawie lektury wypowiadać się na wskazany temat (umiejętność uważnego słuchania czytanego tekstu oraz umiejętność słuchania wypowiedzi innych uczniów).
Zabawy ruchowe przy muzyce i z wykorzystaniem muzyki to ulubiona forma aktywności uczniów w trakcie tych zajęć. Inna stosowana odmiana zajęć, to relaks przy muzyce relaksacyjnej (wykorzystywane w zależności od potrzeb grupy)
Ten rodzaj zajęć szczególnie pomocny, gdy uczniowie po kilkunastu godzinach przebywania w szkole potrzebują ruchu aby zregenerować swoje siły. Ulubione zabawy ruchowe to te, które można przeprowadzić na boisku szkolnym.
Od października 2004 roku świetlica została powiększona o sąsiadujący lokal wraz z zapleczem sanitarnym (łazienka wraz z WC) oraz zapleczem kuchennym. Nowe pomieszczenie służy nie tylko do zajęć świetlicowych, ale również do prowadzenia kółek zainteresowań i zajęć wyrównawczych dla wszystkich nauczycieli i uczniów naszej szkoły. Powiększenie świetlicy o kolejne pomieszczenie umożliwiło zorganizowanie kącika do cichej nauki oraz w razie potrzeb, kącika wyciszeń. W tej części świetlicy prowadzone są również zajęcia zgodnie z programem „Nie! Dla przemocy i agresji w szkole” oraz programem „Ucz się z radością!”.
Program „Ucz się z radością!” przeznaczony jest do realizacji w świetlicach szkolnych, dla uczniów w wieku wczesnoszkolnym ze szczególnym uwzględnieniem dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. brak koncentracji uwagi, brak motywacji do nauki, umiejętność organizowania własnej pracy, brak zainteresowań poznawczych) oraz dla uczniów z zaburzeniami w zachowaniu (np. nadpobudliwość, zachowania agresywne, nieprawidłowe relacje z rówieśnikami i dorosłymi).
W ciągu całego roku, na terenie świetlicy prowadzony jest blok zabaw okolicznościowych oraz konkursów zarówno plastycznych jak i literackich. W/w formy cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony uczniów.
Opracowała Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz