ORTOGRAFFITI   W SZKOLE  NR 2

     Za zgodą Dyrektora szkoły i rodziców, od listopada 2008 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 przystąpiła do realizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ORTOGRAFFITI autorstwa Renaty Czabaj wraz z zespołem wydawnictwa OPERON. Szkoła realizująca program (po roku pracy) otrzymuje certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

Rok szkolny 2009/2010

Dysleksja - kilka słów
Opracowała: Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz
Luty 2010r.

Program Edukacyjno-Terapeutyczny Ortograffiti
Opracowała: Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz
Luty 2010r.

Symptomy dysleksji  u dzieci 9 letnich i starszych
Opracowała: Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz
Luty 2010r.

Ortograffiti w 4c
Opracowała: Mariola Siedlecka
Grudzień 2009r.

Rok szkolny 2008/2009

     Za zgodą Dyrektora szkoły i rodziców, od listopada 2008 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 przystąpiła do realizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ORTOGRAFFITI autorstwa Renaty Czabaj wraz z zespołem wydawnictwa OPERON. Szkoła realizująca program (po roku pracy) otrzymuje certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji.  Zajęcia realizowane są w dwóch grupach:

klasa IVa – zajęcia w I semestrze (od listopada 2008 roku) poniedziałki – 12.30 – 13.15
                 - zajęcia w II semestrze poniedziałki 12.30-13.15
                -  realizująca program – Małgorzata Czarnecka – Jaśkiewicz

klasa Vc – zajęcia  w poniedziałki (6l)
               - realizująca program – Anna Lachowicz

     Program Edukacyjno -Terapeutyczny ORTOGRAFFITI  to kompleksowy system pomocy dla uczniów z dysleksją, do której należy między innymi seria zeszytów ćwiczeń „Ortograffiti” dla klas IV-VI szkoły podstawowej. Praca z programem oparta jest zarówno na zajęciach w szkole z nauczycielem, jak i również na pracy indywidualnej w domu (minimum 10 minut dziennie). Systematyczne wykonywanie ćwiczeń sprzyja rozwojowi myślenia twórczego, usprawnia funkcje percepcyjno-motoryczne warunkujące prawidłowy przebieg procesu uczenia się, a także stymulujący ogólny rozwój ucznia.

 Uczeń pracujący na podstawie Programu  ORTOGRAFFITI:

punktor będzie usprawniać funkcje poznawcze uczestniczące w nauce czytania i pisania wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe, motoryczne i współdziałanie ze sobą tych funkcji, a także pamięć, koncentrację uwagi, logiczne myślenie;
punktor osiągnie postępy w pisaniu w zakresie poprawności ortograficznej oraz poziomu graficznego pisma;
punktor opanuje umiejętności płynnego czytania, a zwłaszcza technikę czytania i rozumienia testu, poszerzy zakres słownictwa i wiadomości;
punktor rozwinie sprawność językową w zakresie form wypowiedzi pisemnej i ustnej;
punktor osiągnie lepsze wyniki w nauce, a jego motywacja do pracy wzrośnie.

 Zapraszamy  zainteresowanych uczniów do  Programu ORTOGRAFFITI

 Przygotowała: Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz