ORTOGRAFFITI W SZKOLE NR 2
Za zgodą Dyrektora szkoły i rodziców, od listopada 2008 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 przystąpiła do realizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ORTOGRAFFITI autorstwa Renaty Czabaj wraz z zespołem wydawnictwa OPERON. Szkoła realizująca program (po roku pracy) otrzymuje certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji.
Rok szkolny 2009/2010
Dysleksja - kilka słów
Opracowała:
Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz
Luty 2010r.
Program
Edukacyjno-Terapeutyczny Ortograffiti
Opracowała:
Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz
Luty 2010r.
Symptomy dysleksji u dzieci 9 letnich i starszych
Opracowała:
Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz
Luty 2010r.
Ortograffiti w 4c
Opracowała:
Mariola Siedlecka
Grudzień 2009r.
Rok szkolny 2008/2009
Za zgodą Dyrektora szkoły i rodziców, od listopada 2008 roku Szkoła Podstawowa Nr 2 przystąpiła do realizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego ORTOGRAFFITI autorstwa Renaty Czabaj wraz z zespołem wydawnictwa OPERON. Szkoła realizująca program (po roku pracy) otrzymuje certyfikat Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Zajęcia realizowane są w dwóch grupach:
klasa IVa – zajęcia w I
semestrze (od listopada 2008 roku) poniedziałki – 12.30 – 13.15
- zajęcia w II semestrze poniedziałki 12.30-13.15
- realizująca program – Małgorzata Czarnecka – Jaśkiewicz
klasa Vc – zajęcia w
poniedziałki (6l)
- realizująca program – Anna Lachowicz
Program Edukacyjno -Terapeutyczny ORTOGRAFFITI to kompleksowy system pomocy dla uczniów z dysleksją, do której należy między innymi seria zeszytów ćwiczeń „Ortograffiti” dla klas IV-VI szkoły podstawowej. Praca z programem oparta jest zarówno na zajęciach w szkole z nauczycielem, jak i również na pracy indywidualnej w domu (minimum 10 minut dziennie). Systematyczne wykonywanie ćwiczeń sprzyja rozwojowi myślenia twórczego, usprawnia funkcje percepcyjno-motoryczne warunkujące prawidłowy przebieg procesu uczenia się, a także stymulujący ogólny rozwój ucznia.
Uczeń pracujący na podstawie Programu ORTOGRAFFITI:
![]() |
będzie usprawniać funkcje poznawcze uczestniczące w nauce czytania i pisania wzrokowo-przestrzenne, słuchowo-językowe, motoryczne i współdziałanie ze sobą tych funkcji, a także pamięć, koncentrację uwagi, logiczne myślenie; |
![]() |
osiągnie postępy w pisaniu w zakresie poprawności ortograficznej oraz poziomu graficznego pisma; |
![]() |
opanuje umiejętności płynnego czytania, a zwłaszcza technikę czytania i rozumienia testu, poszerzy zakres słownictwa i wiadomości; |
![]() |
rozwinie sprawność językową w zakresie form wypowiedzi pisemnej i ustnej; |
![]() |
osiągnie lepsze wyniki w nauce, a jego motywacja do pracy wzrośnie. |
Zapraszamy zainteresowanych uczniów do Programu ORTOGRAFFITI
Przygotowała: Małgorzata Czarnecka-Jaśkiewicz